Kundvillkor

KUNDVILLKOR



Bokning


Bokning sker antingen via boka direkt, telefon, mail, sms eller besök på salongen. Lämnar du din mailadress vid bokning, får du en bokningsbekräftelse. Skulle du inte få det, kolla i din skräppost. Skulle du ändå inte hitta det, vänligen kontakta salongen för att kontrollera och bekräfta din bokning.


26 timmar innan din behandling får du ett påminnelse sms om du har uppgett ditt mobilnummer vid bokningen. Detta sms sker automatiskt via boka direkt och skulle du av någon anledning inte få detta sms, gäller det inte som giltig anledning om du skulle glöma bort din bokade tid. Bokningen ligger på ditt ansvar att komma ihåg. OBS! Detta sms går EJ att svara på!


Dubbelbokning av samma sorts behandling som förekommer inom en kort period för att gardera sig, eller på annat sätt boka fler tider med avsikt att inte nyttja bokade tiderna är inte tillåtet. 




Avbokning


Avbokning skall ske senast 24 timmar innan din behandling börjar, gärna tidigare. För ej avbokad tid debiteras du 100% av behandlingskostnaden.

Avbokning kan göra på flera sätt. Ett sätt är att göra det själv via boka direkt. Då krävs en avbokningkod som du fick i bokningsbekräftelsmailet när du bokade din tid. 

Du kan även ringa, smsa, maila eller besöka salongen för att avboka din tid. Du kommer då att få en bekräftelse av din terapeut personligen om du avbokar på annat sätt än via boka direkt. Om du ej får en bekräftelse har det blivit något fel någonstans, vänligen kontakta oss igen.


Varför debiterar vi dig?


När du beställer en tid hos oss så gör vi ett muntligt avtal.  

Du ( Köparen ) förbinder dig att komma till oss vid en i förväg överenskommen tid och köpa en behandling .

Vi ( Säljaren ) förbinder oss att reservera denna tid för dig och inte sälja den till någon annan. 

Så länge du inte avbeställer tiden senast 24 h timmar innan eller enligt villkor kan vi inte sälja den till någon annan. 

Uteblivet besök, innebär förlorad arbetsinkomst för oss. Därför debiteras du 100 % av behandlingskostnaden.




Behandling av personuppgifter – information enligt (GDPR) Dataskyddsförordningen (2016/679/EG)


GDPR trädde i kraft den 25 maj 2018 och ersätter den tidigare personuppgiftslagen vilket bland annat ställer hårdare krav på hanteringen av personuppgifter. Detta betyder att din personliga integritet och dina rättigheter stärks, men fodrar också nya regelverk för organisationer som behandlar personuppgifter. Den nya dataskyddsförordningen gäller alla organisationer och branscher som likt Studio Unique sparat eller hanterar personlig eller känslig information om sina anställda, medlemmar, kunder eller givare.


När du är kund hos oss så upprättar vi en profil på dig som innehåller kontaktinformation, så som namn, adress, telefonnummer, mail och eventuellt personnummer. Genom att logga in på vår onlinebookning kan du själv uppdatera din kontaktinformation. I din onlineprofil kan du även välja om du önskar få aktuell information och erbjudanden skickade till dig via mail och sms. Primärt har vi dina kontaktuppgifter för att kunna skicka bokningsbekräftelse, för att kunna kommunicera vid förhinder samt betalning.


Oftast så för vi journal över dina besök. Detta kan gälla allt från recept på färg i salongen till bilder på hud, fransar, naglar osv. Det skrivs även ned vad för behandling som är gjord och vilka produkter som har använts. Vi för journalanteckningar för att säkerställa vår kvalitet samt att ge dig möjligheten att ta del av det resultatet som har uppnåtts.

 


Du äger rätten till dina uppgifter!

Om du önskar ta del av dina journalhandlingar så är du varmt välkommen att skicka en förfrågan till respektive utövare via mail och vi handlägger din förfrågan inom en vecka.


Om du önskar så raderar vi dig som kund och då kommer det inte finnas något spår kvar av dig i våra system bortsett från betalningshistorik som vi måste behålla av bokföringsmässigaskäl.

Utöver rätt till information har du även andra rättigheter i relation till dina personuppgifter. Du kan t.ex. påverka vår behandling genom att begära utdrag, rättelse, radering och begränsning.


Om du under 12 månader inte besökt oss då kommer du automatiskt raderas från våra register. Även detta är ett krav från den nya lagen och det gör att du som kund endast ligger kvar om du är en aktiv besökare.